Klatresenteret er endelig åpent!

Fra mandag 25.mai er vi endelig i gang igjen!
I takt med den gradvise gjenåpningen av samfunnet og i tråd med gjeldende veiledninger må klatringen organiseres ved at man booker tid i et bestemt område. ''Dropp-inn'' åpnes fra 15.juni.

Det blir en annerledes struktur i driften, mange nye retningslinjer og rutiner og litt mindre bevegelsesfrihet for deg som kunde. Vi håper på forståelse for at alt ikke er helt som før.

01.01.197000:00 Marita Larsos

Klatringen passer for alle og de ulike gruppene vil ha et bredt spekter av barn og voksen, nybegynnere og erfarene. Vi har som vanlig instruktør tilgjengelig som hjelper til og lærer opp i bruk av autobelay. Gruppene har plass til 20 personer og varer i 2 timer. Det er ingen begrensning på hvor mange bookinger man kan gjøre. Klatretidene for uke 22 ligger ute for booking. Uke 23 og 24 kommer fortløpende.

Prisen per booking er 120 kr for voksen og 80 kr for barn (2-12 år). Betales på senteret ved oppmøte.

Hvis man er syk må man holde seg hjemme.

  • Dørene åpnes 5 minutter før oppsatt tid. Da settes utesko i hylla, og man går direkte til håndvask. Deretter henvender man seg i resepsjonen for betaling og ansvarserklæring. Dersom man ikke rekker å møte opp til oppsatt tid er det viktig at man tar kontakt med resepsjonen på telefon for å avtale innslipp. Resepsjonen er ikke bemannet til enhver tid.
  • Garderober er stengt. Ytterklær og bagger tas med til klatreflate.
  • Når oppsatt tid er over må man være ferdig skiftet og klar til å forlate senteret slik at neste grupper slipper inn til oppsatt tid. 
  • Man må oppholde seg på booket flate hele klatreøkten og kan ikke være i kontakt med andre klatrere på andre klatreflater.
  • Kundetoalett vil være åpent.
  • Klatrebutikken er åpen. Vi selger drikke, is og klatreutstyr. Det er ikke anledning til å kjøpe kaffe eller oppholde seg i kafèen. Medbrakt mat og drikke er som vanlig tillatt. Ved fremvisning av gyldig medlemskap i Bodø Klatreklubb gis 25% rabatt på alle sko og seler frem til 14.06.20 (gjelder ikke varer som allerede er satt ned i pris).
  • Sikkerhetsreglene gjelder som normalt på klatresenteret og ansvarserklæring skal signeres før klatring. Hvis du ikke har signert ansvarserklæringen tidligere kan du gjøre det her.

Smittevern

  • Hold 1 meters avstand til andre besøkende og personale.
  • Vi oppfordrer til fast klatrepartner for å minske kontakt med mange mennesker.
  • Vi anbefaler å ha eget klatreutstyr av hensyn til smittespredning.
  • Deling av personlig utstyr bør begrenses (f.eks sko, kalkpose og klatresele)
  • Sikkerhetsutstyr kan deles (f.eks klatretau og fastmontert utstyr).
  • Sikkerhetsutstyr som taubrems og sikringsbriller bør rengjøres mellom brukere.

Vi har begrenset med utstyr til utleie grunnet tidskarantene. Leieutstyr kan ikke forhåndsbookes. Klatreseler, sko, tau, taubrems og karabiner leies ut. Kalk og kalkposer leies ikke ut.

Prisene for å leie utstyr finner du her

Øvrig informasjon:

  • Navnelister oppbevares for bruk ved eventuell smittesporing.
  • Klatretak og faste vegginstallasjoner kan brukes, og trenger ikke rengjøres hvis håndhygiene utføres før og etter klatreaktivitet.
  • Tjukkas og sikkerhetsgulv rengjøres daglig.

 

Problemløsing

Spørsmål: Hva skjer hvis du har booket tid og det ikke er flere sko i din størrelse til utlån?

Svar: Finn ett par sko som er litt for trange eller litt for store, eller kjøpe deg egne sko.

Spørsmål: Hva skjer hvis du har booket tid og blir syk?

Svar: Du sender oss en e-post og gir beskjed om at du ikke kan komme og vi sletter din booking.

 

Til deg som har medlemskap (årskort, halvårskort, klippekort etc).

Ut fra at senteret har vært stengt 3 fulle måneder når vi åpner som normalt 15.juni, er det 3 månedsavgifter du slipper å betale (april, mai og juni). Alle medlemskap åpnes fra 15.juni og neste medlemsavgift trekkes 20.juli.

  • Klippekort og forhåndsbetalte medlemskap forlenges med 3 måneder.
  • Dere som har valgt å betale for hele den stengte perioden slipper å betale treningsavgift for klatretidene dere melder dere på i perioden fram til vi åpner som normalt 15.juni.

Messanin

2.etg. Delt i indre og ytre messanin. Kursrommet inngår som en del av indre messanin når det er ledig.

Hovedrommet 

1.etg. Inneholder buldring, speedvegg og hele den store, høye veggen.

Buldrerommet

Er under arbeid og vil bli tilgjengelig plutselig. Forhåpentligvis i løpet av uke 22. Vi legger ut informasjon i sosiale medier fortløpende.

Treningsrommet er stengt.